Varukorgen är tom

KÖPVILLKOR

Villkor i samband med köp i Jewl.se 

När du beställer en vara på Jewl.se levereras den alltid från en av butikerna i kedjan.  Det är alltid en butik som är återförsäljare/auktoriserad återförsäljare för det varumärke du beställt som skickar produkten till dig. Jewl.se presenterar ett urval av produkternas egenskaper och funktioner. Fullständig teknisk specifikation av de produkter vi säljer online återfinns på respektive tillverkares hemsida. Vi reserverar oss mot felskrivningar. Betalningen sker till Watch Market AB som är Jewl.se supportbolag. Watch Market skickar betalningen vidare till aktuell butik och meddelar dig via mail vilken butik som kommer att skicka varan till dig samt beräknad leveranstid. Frågor om beställningen besvaras av butiken. Om ingen butik har vald produkt hemma undersöker närmsta butik om den finns hos grossisten och vi meddelar därefter ungefärlig leveranstid. Jewl.se säljer ej varor till minderåriga (under 18 år).

Garantier

På smycken till en kostnad över 1.000 kr erbjuds garanti mot material- eller tillverkningsfel. Garantitiden varierar från ett (1) till tre (3) år beroende på tillverkare. Tiden du har att reklamera ett ursprungsfel på en vara är dock alltid 3 år efter inköpsdatum enligt konsumentköplagen. Butikerna som är återförsäljare/auktoriserade för ditt varumärke hanterar eventuella garantiskador men bäst är naturligtvis att du kontaktar samma butik som levererade ditt smycke. I händelse av reklamation som resulterar i tvist följer Jewl.se butiker och Watch Market AB Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. 

Betalsätt

Följande betalningsalternativ erbjuder vi för närvarande:
Alla förekommande betalsätt som erbjuds via vår partner Klarna.

Leveransvillkor

På varje produkt kan du se om den finns eller inte finns i någon av butikerna. När det står "finns för direktleverans" har vi minst 1 st smycke i någon av butikerna och varan kan skickas samma dag eller senast dagen efter beställning beroende på vilken tid beställningen kommer in. Vi reserverar oss dock för att lagersaldot inte alltid är uppdaterat i realtid. Står det beställningsvara kan det hända att smycket finns men för säkerhets skull skriver vi 4-9 dagars leveranstid för att den kanske måste beställas hem från leverantören. Så fort vi vet meddelar vi dig leveranstid och vilken butik som kommer skicka klockan. Frakten på beställningar till ombud kostar 79 kr men ordervärde över 1.000 kr skickas fraktfritt. Vi samarbetar med Svenska Posten om leveranserna och levererar till ditt närmsta paketombud. Leveransen är spårbar och du får meddelande via sms när varan finns hos ditt ombud (om du angett ditt mobilnummer). Med varje varuleverans medföljer stämplade garantihandlingar (gäller vissa varumärken), ett kassakvitto/följesedel samt en eventuell försäkringsavi (om du gjort det tillvalet).

Frakt

Vi tillämpar fri frakt på alla varor över 1 000 kr. 

Outlösta leveranser

Vi debiterar 200 kr + samtliga fraktkostnader för outlösta paket.

Returer

Du kan ångra ditt köp i upp till 14 dagar från och med det datum då du mottagit varan. Du måste anmäla din retur din retur inom 14 dagar från det att du hämtade ut varan. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till den butik som levererade varan. Anmälan om retur sker här.
Du kan välja att lämna tillbaka varan kostnadsfritt i butiken som levererade varan eller använda den bifogade retursedeln. Kostnad för eventuell retur är fn. 92 kr.

Rabattkod

Eventuell rabattkod gäller endast på jewl.se och produkter till ordinarie pris. Den gäller ej heller för enstaka limiterade produkter. 

Returer– outletprodukter

Du kan ångra ditt köp i upp till 14 dagar från och med det datum då du mottagit varan.
Gäller produkter sålda på jewl.se. Vid retur gäller övriga villkor enligt nedan.

OBS!
Retur kan endast ske till den butik som levererade smycket. För att vi ska godkänna returen och betala tillbaka smyckets värde kräver vi att:
Smycket ska alltid returneras till den butik som levererade den. 

  • Smycket är oanvänd
  • Plomberingen är obruten 
  • Smycket är fritt från repor/skador
  • Smycket returneras i originalförpackningen
  • Försäkringsbeviset också returneras

Kontakta alltid butiken och tala om att ni tänker returnera klockan. Vid retur står köparen för fraktkostnaden. Skicka med kassakvitto, försäkringsbrev och ev. garantihandlingar med returen. Efter mottagning och kontroll av klockan återbetalas köpesumman inom 30 dagar från det att respektive butik fått meddelande om att ni önskar returnera klockan.

Kundregister

Vi tillämpar GDPR (nya dataskyddsförordningen)
Watch Market AB behandlar personuppgifter i syfte att fullgöra samtliga åtaganden i samband med köp på jewl.se. Exempel på sådana åtaganden är:

  • Leverera en beställd/köpt produkt eller tjänst (inklusive avisering om leverans eller kontakter i samband med försenad leverans)
  • Identifiera kunden och kontrollera kundens ålder 
  • Hantera kundens betalning (inklusive för att analysera vilka betallösningar som ska erbjudas kunden vilket innefattar kontroll mot kundens betalningshistorik och inhämtning av kreditupplysningar från kreditupplysningsbolag) 
  • Erbjuda olika betallösningar, inklusive analyser för att veta vilka betallösningar som ska erbjudas kunden vilket innefattar kontroll mot kundens betalningshistorik och inhämtning av kreditupplysningar från kreditupplysningsbolag 
  • Kontroll av kundens adress mot externa källor, t ex SPAR, Klarna eller liknande
  • Hantera reklamations- och garantiärenden avseende en beställd eller köpt produkt eller tjänst

Personuppgifter används även i syfte att kommunicera med dig som kund för att informera om försäkringar och villkor, nya produkter och annan information som anses främja eventuellt tidigare köp på Jewl.se. De personuppgifter som behandlas är:

  • Namn
  • Kontaktuppgifter (t ex adress, e-post, telefonnummer)
  • Betalinformation (t ex kortnummer, transaktionstidpunkt, kortinnehavare)
  • Person- eller samordningsnummer
  • Betalningshistorik
  • Kreditupplysningar från kreditupplysningsföretag
  • Orderinformation, t ex vilken vara som kunden har beställt eller om varan ska levereras till annan adress

Personuppgifter behandlas för att kunna marknadsföra företagets tjänster och produkter t ex genom att: 

  • Visa relevanta produktrekommendationer, ge förslag på inköpslistor, påminna kunden/medlemmen om kvarglömda/övergivna digitala varukorgar eller spara shoppinglistor för att förenkla framtida köp eller liknande åtgärder som innebär förenkling för kunden
  • Skicka direktmarknadsföring via e-post, sms, sociala medier eller andra liknande elektroniska kanaler för kommunikation samt via post, inklusive erbjudanden från samarbetspartners till befintliga kunder utanför ett lojalitetsprogram

Utföra kampanjer eller skicka erbjudanden och inbjudningar till event till

  • alla kunder
  • ett visst kundsegment (t ex kvinnor/män mellan 30–40 år i Sverige)
  • en enskild kund

De kategorier av personuppgifter behandlas är bl a:

  • Namn
  • Kontaktuppgifter såsom telefonnummer, E-postadress, bostadsadress
  • Ålder
  • Bostadsort
  • Uppgifter om hur kunden använder företagets webbsidor, och andra digitala kanaler
  • Uppgifter om genomförda köp – Köp- och användargenererade data (t ex klick- och besökshistorik)

För att kunna förstå vilken typ av marknadsföring eller direktmarknadsföring vi ska använda genomför vi analyser om:

  • Hur kunderna använder företagets webbsidor och andra digitala kanaler (t ex vilka sidor eller delar av sidor som kunderna besökt och vilka sökningar kunderna gjort) 
  • Kundernas köp- och orderhistorik 
  • Ålder och bostadsort 
  • Resultat från kundnöjdhets- eller marknadsundersökningar

För att kunna genomföra och hantera deltagande i tävlingar och event behandlas personuppgifter i syfte att: 

  • Kommunicera med deltagare som deltar i en tävling som arrangeras av företaget 
  • Kommunicera med deltagare innan och efter ett event (t ex bekräftelse på anmälningar, frågor eller utvärderingar) 
  • Identifiera deltagaren och kontrollera deltagarens ålder 
  • Utse vinnare och förmedla vinster

Samtliga uppgifter ovan sparas i 5 år i händelse av att Watch Market AB ställs inför ett garantiåtagande gällande produkt som sålts via jewl.se

Priser och övrig information

Vi reserverar oss för att lagersaldo, och diverse information kan ändras snabbt och att vår hemsida inte hunnit uppdaterats i alla detaljer. Vi reserverar oss också mot ev. skrivfel och prisfel.

NYHETSBREV

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så missar du inga nyheter från oss.

Copyright © 2023 Watchmarket AB  |  Sitemap |  Cookies

Powered by Sitesmart